Az elmúlt két hétben több olyan megkeresésen is dolgoztam, amelyekben a feladat egy olyan levél megírása volt, amit céges ügyfeleknek lehet kiküldeni.

Sajnos sokan nehezen teszik meg ezt a lépést, mert bizonytalanok.

Talán neked is segíthet ez a pár pont, ha céges ügyfelekről van szó, hogy mire figyelj oda!

Tárgy: Az e-mail tárgyában ne szerepeljen hatásvadász, vagy túl általános megnevezés. Ha azt írod be, hogy Ön a szerencsés kiválasztott!!!, szinte borítékolható, hogy nem fogja elolvasni. Legyen inkább egyértelmű és rövid. És még mindig jobb azt írni, hogy Üzleti ajánlat, mint üresen hagyni a mezőt.

Megszólítás: Senki sem szereti, ha Tisztelt Hölgyem/Uram! megszólítással kezdődik egy levél. Tudom, kissé macerás, de én igenis a nevén szólítanám a megkeresett leendő ügyfelet, vásárlót. Ha nem találod a céges honlapon az illető nevét, nézd meg az e-cegjegyzek.hu oldalon a cégkivonatot, itt szerepelni fog az ügyvezető. Amúgy sem árt átböngészni kicsit, ha komolyan érdeklődsz a cég iránt.

Bevezető: Én szeretem, ha bemutatkoznak, de ez egyéni preferencia. Ha így döntesz, legyen ott a neved vagy a céged neve, és egyetlen ütős mondat, ami szimpatikussá tesz! A bevezető legyen rövid, de tényleg rövid. Két-három mondat, maximum négy, és nem több.

Ajánlat: Mindenki tudja, hogy ajánlatot adsz valamire, üzletelni szeretnél, eladni vagy együttműködni. Kerüld a köntörfalazást és fogalmazz egyértelműen! Azt hiszem, minden cég, akár kicsi, akár nagy, azt utálja a legjobban, ha rabolják az idejét, ezért áruld el, hogy miért keresed, mit szeretnél tőle!

Előnyök: Ne a terméked, szolgáltatásod előnyeit dicsérd! Tudom, biztos van neki sok, de itt most az a kérdés, hogy milyen előnyökkel jár a cég számára, ha fontolóra veszik az ajánlatodat. Kézzel fogható dolgokat emelj ki, és szedd pontokba!

Ár: Hogy megadod-e az e-mailben rögtön az árat, az az ajánlattól is függ. Néha egyszerűen muszáj, máskor pedig jobb, ha tovább irányítod őket.

További információ: Legyen a levél végén mindig ott, hogy hogyan tud további információhoz jutni! Mit tegyen, hova kattintson, kit hívjon és milyen számon, vagy bármi, ami fontos a kapcsolatteremtéshez! Ez sose legyen bonyolult, ne kelljen hozzá regisztrálni, hosszú űrlapot kitölteni, mert nem lesz hozzá kedvük/idejük!

Elköszönés, aláírás: Soha ne maradjon ki!

 

Ha ezeket betartod, könnyű lesz megírni az ajánlatodat. Ne felejts el katalógust, tájékoztatót csatolni, és a szövegben ellenőrizd a linkeket, hogy működjenek és a megfelelő oldalra vigyenek! Csekkold le az elérhetőségeidet, többször is! Nincs is kínosabb, mint rosszul megadni a telefonszámodat, várni a hívásokat és hetekkel később észrevenni a hibát.